Vormgeving |
Handleiding Internetgebruik |
Identiteit
Iederen die een product of dienst wil verkopen zal zich moeten bewijzen, maar vooral ook moeten onderscheiden van anderen. U heeft een voorkeurspositie nodig bij (een deel) van de klanten om te kunnen overleven. Daarbij kan een duidelijke identiteit aan bijdragen. Met een duidelijke identiteit weten klanten:
Die identiteit komt naar voren in het imago van uw bedrijf in en de vormgeving van uw site.
Vormgeving
Een site is een visitekaartje voor een bedrijf. De vormgeving van de site zorgt voor de communicatie met de klant. Het straalt de identiteit uit. Nog te vaak worden sites minder serieus genomen dan andere manieren van communiceren naar de klant toe. Vaak wordt beknibbeld op de kosten voor het maken van een site en wordt een neefje of nichtje ingeschakeld om de site te maken. Het gevaar is dat de zo ontworpen site een onprofessionele uitstraling krijgt. Maar vooral, de site communiceert niet effectief naar de klant.
Een goede vormgeving heeft het volgende effect:
Imago
Wat u als bedrijf wilt uitstralen moet ook op uw site terug te vinden zijn in de vormgeving. De klant heeft tal van leveranciers waar ze uit kunnen kiezen. De uitstraling en duidelijke positionering kan u een groot voordeel geven ten opzichte van uw concurrenten. Als uw bedrijf een betrouwbaar, degelijke en klantvriendelijk uitstraling heeft, moet dat ook op de site te zien zijn. Spelfouten, pagina's die niet af zijn, inconsistente navigatie en geen mogelijkheid om een reactie te sturen zullen regelrecht tegen het imago ingaan en uw bedrijfsnaam schade.
Webontwerp | Ergonomie | Applicaties | Techniek | Geschiedenis |
Bronnen | Nieuwsbrief | |||
© 2001 M. Lagendijk/C.K. Hagens | Webboek | |||
Handleiding Internetgebruik | ||||
http://www.webboek.nl ergonomie |